Geometrie roti 3D

Geometria 3D a roților: Previne uzura prematură a unora dintre componentele sistemului de direcție, suspensie si a anvelopelor.

Problemele la geometria roților duc la:

  • traiectorie defectuoasă a autovehiculului pe carosabil
  • eforturi suplimentare ale conducătorului auto în a menține direcția autovehiculului
  • uzura rapidă, prematură și neuniformă a anvelopelor
  • consum excedentar de carburant
Uzura prematură a pieselor care fac parte din ansamblul sistemului de direcție are implicații directe în ceea ce privește siguranța participanților la trafic și implică costuri apreciabile.

Se recomandă ca, la momentul schimbarii oricarui element din cadrul sistemului de direcție (bieletă, bucșă, pivot, capăt de bară etc.) sau al sistemului de suspensie (amortizor, arc), să se efectueze geometria roților, pentru corectarea eventualelor deficiențe care apar odată cu aceste schimbări.

De asemenea, la înlocuirea anvelopelor se recomandă echilibrarea acestora și efectuarea geometriei roților, știut fiind faptul că o anvelopă dezechilibrată conduce nu numai la uzura prematură a acesteia, dar antrenează dupa sine și uzura elementelor sistemului de direcție și suspensie.

In  1920,inginerii de la John Bean au inventat geometria mecanică a rotilor. In 1994, au patentat tehnologia de imagistică a geometriei ce se găseste acum în toate sistemele virtuale de imagistică. Au ridicat din nou ștacheta în 2001, prin introducerea tehnologiei de auto-calibrare a geometriei. Prism reprezintă noul val al inovației în tehnologia geometriei de roți și a câștigat prestigiosul Premiu al revistei Motor Magazine - Top 20 Tools pentru 2008.